Dnes bych vám ráda povykládala svůj příběh o tom, jak vůbec vznikl název značky Nena baby. Ten článek bude vlastně asi docela krátký, protože ten příběh není nijak složitý. Když jsem byla malá, asi tak roční Lucka, na otázku „Jak se jmenuješ?“ jsem odpovídala prostě „Nena“. A docela se to uchytilo, takže mi tak moje mamka občas říkala až do dospělosti.
– skok –
Jsem na vysoké škole a jednoho dne mě napadne, že je určitě perfektní nápad vyrábět spací masky. Jo, spací masky, ty, co se dají na oči, koupíte je dnes už všude možně, ale tenkrát jich zas tak moc v obchodech nebylo. Tak jsem si ušila pár prototypů, měla jsem pocit, že už děsně podnikám (btw tenhle nápad se nikdy ze škatulky „nápad“ k nějakém opravdovému prodeji nepřeklopil) a pojala jsem potřebu vymyslet si skvělý název. V tomhle bodě se vlastně můj přístup podobá tomu z minulého článku, asi je to nějaká moje oblíbená metoda :))) Udělala jsem si opět sama se sebou brainstorming a hledala nějaký dokonalý název. Nějaké jednoduché slovo, které nebude ani moc konkrétní, ani moc vágní, aby to bylo krátké, trefné atd. Zkrátka všechny základní poučky, jak by měl ideální název vypadat.
Popsala jsem docela dost papírů různými názvy, ale pak jsem se myšlenkami stočila k tomu, že by to mělo být něco, co vystihuje MĚ. A po chvilce experimentování s mým jménem jsem na to kápla. NENA! Jsem to já, zároveň to z toho nekřičí to ego, je to krátké, hravé, čtyři písmena, dvě stejná, ideál!
– teď bych chtěla dát radu svému minulému já. Lucko v roce 2013, prosím tě, buď chytrá a kup si doménu www.nena.cz. Fakt to oceníš v roce 2017. –
Tenkrát jsem sice svůj velice perspektivní (haha) business se spacími maskami nerealizovala, ale věděla jsem, že jestli jednou budu mít svou firmu, bude to Nena.
– skok –
Je rok 2017 a já jednoho večera na konci září vymýšlím, CO bude to moje podnikání. A od začátku je mi jasné, že to bude Nena. A v tomhle momentě mi to začíná dávat všechno smysl, ten vesmír prostě vždycky zafunguje, jak má. Spací masky Nena by sice možná obstály, ale Nena jsem já, malá Lucinka, malá holčička, která by se určitě ráda zabalila do té mé dečky. A ať už se ta značka rozjede jakýmkoli směrem, tenhle základ už tam zůstane napořád vtisknutý.
No a kde se teda vzalo to „baby“? Může za to Lucka v roce 2013, kterou nenapadlo tuhle geniální doménu koupit. Takže Lucka v roce 2017 smutně zjistí, že je doména zabraná. Sice na ní nic není, ale nějaký spekulant ji má. Zkusila jsem (naivně) napsat vlastníkovi, ve stručnosti popsat své TLP (teplý lidský příběh, markeťáci chápou :-D), abych dostala odpověď, že jasně, že ti doménu prodám, není problém, za 30 tisíc. Jakoby – zpětně ta částka není zas tak strašná, ale absolutně to odporovalo mému požadavku, že ten business chci rozjet s co nejmenšími náklady. A taky absolutně neuznávám tenhle koncept překupníků domén a odmítám to podporovat. Takže jsem si řekla, že k té Neně prostě něco „přilípnu“, ač toho nejsem fanoušek a tyhlety přívěsky ty názvy podle mě spíš hyzdí. Ale co, pro děti to bude, pořád to bude dostatečně významově široký název, aby se pod něj časem schovalo i víc produktů, tak vlastně proč ne. A modří už vědí (nenávidím tenhle obrat!!!!), že www.nenababy.cz volné bylo, so here we are! A teď už o tom názvu vlastně vůbec nepochybuju. 🙂